آموزش نرم افزار NVIVO

آموزش نرم افزار NVIVO

آموزش نرم افزار NVIVO

آموزش نرم افزار NVIVO به دانشجویان و پژوهشگران کمک می کند تا داده های خود را مدیریت کرده و به آسانی به تحلیل داده ها بپردازند. این آموزش به شما این امکان را می دهد تا تجزیه و تحلیل داده های کیفی را شروع کرده و با NVIVO تحلیل های کیفی مانند تحلیل داده بنیاد، فراترکیب، سنتز پژوهی، تحلیل مضمون را انجام دهید. از نرم افزار NVivo برای تجزیه و تحلیل کیفی منابع داده های متنی و سمعی و بصری استفاده می شود، از جمله:

سازماندهی و کدگذاری چندین منبع داده در یک فایل پروژه مرکزی.
اختصاص دادن ویژگی ها به داده ها (به عنوان مثال، جمعیت شناسی) برای اهداف مقایسه ای.
اضافه کردن تفاسیر و یادداشت ها.
پرس و جو و جستجوی داده ها.
تجسم داده ها

پیدایش نرم افزار NVIVO

بسیاری از محققین کیفی به ارزیابی، تفسیر و تبیین پدیده های اجتماعی علاقه مند هستند. آنها داده های بدون ساختار یا نیمه ساختار یافته مانند مصاحبه، نظرسنجی، میدانی را تجزیه و تحلیل می کنند. یادداشت ها، صفحات وب و مقالات ژورنال – و آنها در طیف وسیعی از بخش ها کار می کنند. بنابراین نیاز به آموزش نرم افزار NVIVO برای محققین مشهود است.

محققان معمولاً یک روش کیفی را متناسب با سؤال تحقیق خود اتخاذ می کنند. به عنوان مثال، یک دانشمند علوم اجتماعی که می‌خواهد مفاهیم یا فرضیه‌های جدیدی را توسعه دهد، ممکن است از رویکرد «تئوری پایه‌ای» استفاده کند. یک محقق بهداشتی که به دنبال راه هایی برای بهبود سیاست یا طراحی برنامه است، ممکن است از “روش های ارزیابی” استفاده کند. NVivo از متدولوژی خاصی طرفداری نمی‌کند – این روش برای تسهیل تکنیک‌های کیفی رایج برای سازمان‌دهی، تجزیه و تحلیل و اشتراک‌گذاری داده‌ها طراحی شده است – مهم نیست از چه روشی استفاده می‌کنید.

همیشه لازم نیست که داده های خود را کدگذاری کنید تا بتوانید آنرا با NVIVO تحلیل کنید ؛ شما همچنین می توانید از آن به سادگی برای سازماندهی اطلاعات یا جستجوی کلمات و ترکیب کلمات استفاده کنید. با آموزش نرم افزار NVIVO می توانید به اسانی تحلیل کیفی خود را مدیریت کنید.

گام های آموزش نرم افزار NVIVO

آموزش نرم افزار NVIVO به شما کمک می کند اطلاعات بیشتری از روش های کیفی و ترکیبی خود کشف کنید. بینش‌های غنی‌تری را کشف کنید و یافته‌های واضح و قابل دفاعی را که با شواهد دقیق پشتیبانی می‌شود، تولید کنید. کارآمدتر کار کنید، تجزیه و تحلیل عمیق تری از منابع بیشتری انجام دهید و از یافته های خود با NVivo دفاع کنید.

سازو کار نرم افزار NVIVO
سازو کار نرم افزار NVIVO

داده ها را تقریباً از هر منبعی وارد کنید
داده ها را با ابزارهای مدیریت پیشرفته، پرس و جو و تجسم تجزیه و تحلیل کنید
سوالات پیچیده ای از داده های خود بپرسید تا موضوعات را شناسایی کنید و نتیجه گیری های روشنی بگیرید
دستیابی به نتایج تحقیقات قوی تر در زمان کمتر

گام اول-وارد کردن فایل

در آموزش نرم افزار NVIVO، گام اول وارد کردن فایل ها به نرم افزار است. متن، صدا، ویدئو، ایمیل، تصاویر، صفحات گسترده، نظرسنجی های آنلاین، محتوای وب و رسانه های اجتماعی را از منابع مختلف به یک رابط کاربری ساده و بصری وارد کنید. متمرکز کردن داده ها از منابع متعدد به منظور انجام عمیق ترین تجزیه و تحلیل ممکن.

وارد کردن داده به NVIVO
وارد کردن داده به NVIVO

سازمان دهی

در آموزش نرم افزار NVIVO برای شناسایی سریع‌تر مضامین و گرایش‌ها، داده‌های خود را کدنویسی کنید. افراد، مکان ها و معیارهای اصلی تجزیه و تحلیل خود را به عنوان موارد سازماندهی کنید. موارد را به مقادیری مانند سن و جنسیت پیوند دهید تا گروه‌های مختلف را در داده‌های خود مقایسه کنید.

کدگذاری در نرم افزار NVIVO
کدگذاری در نرم افزار NVIVO

کاوش و بررسی داده ها

در آموزش نرم افزار NVIVO، برای کشف معنی در داده های خود سوالات پیچیده بپرسید. به سرعت داده های خود را با نمودارهای فراوانی کلمه، ابرهای کلمه، نمودارهای مقایسه و بسیاری موارد دیگر تجسم کنید. با استفاده از پرس و جوهای خاص برای شناسایی موضوعات و نتیجه گیری به دنبال موضوعات و احساسات در حال ظهور باشید.

تحلیل کدهای شناسایی شده در NVIVO
تحلیل کدهای شناسایی شده در NVIVO

ارتباطات در نرم افزار NVIVO

در آموزش نرم افزار NVIVO وارد کردن یادداشت ها و داده ها به طور مستقیم از محصولات مایکروسافت مانند Excel و Word با افزودنی NVivo – Integration آسان است. مجوزهای آخرین نسخه NVivo همگی با دسترسی به NVivo – افزونه یکپارچه سازی به مدت ۱۲ ماه بدون هزینه اضافی ارائه می شوند.

علاوه بر این، NVivo به راحتی با برنامه هایی که هر روز استفاده می کنید یکپارچه می شود. از ادغام رایگان برنامه هایی مانند SurveyMonkey، EndNote و موارد دیگر برای متمرکز کردن تحقیقات خود استفاده کنید.

برای آموزش بیشتر نرم افزار NVIVO می توانید فایل زیر را دانلود کنید.

راهنمای نرم افزار NVIVO

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مدیر آماری