نرم افزار QDA Miner

نرم افزار QDA Miner

نرم افزار QDA Miner

نرم افزار QDA Miner، نرم افزار روش های ترکیبی و تحلیل داده های کیفی است که توسط Provalis Research توسعه یافته است. این برنامه برای کمک به محققان در مدیریت، کدگذاری و تجزیه و تحلیل داده های کیفی طراحی شده است. QDA Miner اولین بار در سال ۲۰۰۴ پس از توسعه توسط Normand Peladeau منتشر شد. آخرین نسخه ۶ در سپتامبر ۲۰۲۰ منتشر شد. QDA Miner به طور گسترده برای تحقیقات کیفی استفاده می شود. این توسط محققان بازار، شرکت های نظرسنجی، دولت، محققان آموزش و پرورش، کارشناسان کشف جرم و تقلب، روزنامه نگاران و دیگران استفاده می شود.

داده‌هایی که معمولاً با نرم افزار QDA Miner تحقیق کیفی استفاده می‌شوند: مقالات مجله، متن از اخبار تلویزیون یا رادیو، رسانه‌های اجتماعی (مانند فیس‌بوک، توییتر یا بررسی‌های وب‌سایت‌ها)، مصاحبه‌ها یا رونوشت‌های گروه متمرکز و سؤالات باز از نظرسنجی ها می‌آیند. کدگذاری متن های کیفی برای تکنیک های فراترکیب، داده بنیاد، سنتزپژوهی، فراقوم نگاری، تحلیل مضمون و دیگر تکنیک های کیفی در QDA MINER انجام می شود.

ویژگی های  QDA Miner

نرم افزار QDA Miner یک نسخه رایگان و آسان برای استفاده از یک بسته نرم افزار تحقیقاتی کیفی محبوب است. می توان از آن برای تجزیه و تحلیل داده های متنی مانند مصاحبه ها، پاسخ های باز، رونوشت ها، یادداشت های میدانی و غیره و همچنین تجزیه و تحلیل تصاویر ثابت استفاده کرد.

اسناد را از فرمت های مختلف از جمله Word، HTML، PDF، متن ساده، CSV و Excel وارد کنید.
کدنویسی بصری با استفاده از کدهای سازماندهی شده در ساختار درختی.
نظرات یا یادداشت ها را به بخش های کدگذاری شده اضافه کنید.
ابزار جستجوی متن برای بازیابی و کدگذاری بخش های متن
تحلیل فرکانس کدگذاری
جداول را به Excel، Word یا CSV صادر کنید.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید نسخه رایگان نرم افزار QDA Miner را دانلود کنید.

دانلود رایگان نرم افزار QDA MINER

وابسته بودن مطالعات کیفی به محیط و تمرکز آن بر داده های کلامی و بر ذهنیت پژوهشگر، امکان استفاده از ابزارهای الکترونیک و کامپیوتر را دشوار می نماید. در عین حال در سال های اخیر توسعه چشم گیری در نرم افزارهایی که در برای تحلیل کیفی بکار می­روند, صورت پذیرفته است. بسیاری از پژوهشگران کیفی هنوز به تحلیل دستی داده­ ها پایبندند؛ اما مزایایی که تحلیل داده ­ها به کمک رایانه در پی دارد, موجب سوق دادن آن­ها به سمت استفاده از نرم افزارها شده است.

عمده کاربرد نرم افزار QDA Miner مانند دیگر نرم افزار های تحلیل کیفی در متصل کردن صدای مصاحبه های ضبط شده به متون پیاده شده مستند کردن متون مصاحبه با تصاویر, یادداشت ­های عرصه و کد گذاری است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مدیر آماری