چت جی پی تی CHATGPT

چت جی پی تی CHATGPT

چت جی پی تی CHATGPT

چت جی پی تی CHATGPT یک ربات چت با هوش مصنوعی (AI) است که توسط OpenAI توسعه یافته و در نوامبر ۲۰۲۲ راه اندازی شد. این ربات بر روی خانواده های GPT-3.5 و GPT-4 از مدل های زبان بزرگ (LLM) ساخته شده است و به خوبی برای انتقال یادگیری با استفاده از تکنیک های یادگیری تحت نظارت و تقویتی تنظیم شده است. این پدیده ها بر پیچیدگی جهان ووکا VUCA می افزاید.

ربات چت دارای یک مدل مبتنی بر زبان است که توسعه‌دهنده آن را برای تعامل انسانی به صورت مکالمه تنظیم می‌کند. به طور موثر این یک ربات چت شبیه سازی شده است که در درجه اول برای خدمات مشتری طراحی شده است. اگرچه مردم از آن برای مقاصد مختلف دیگر نیز استفاده می کنند. از نوشتن مقاله گرفته تا پیش نویس طرح های تجاری تا تولید کد را  می تواند انجام دهد. . اما چت جی پی تی CHATGPT چیست و واقعاً چه کاری می تواند انجام دهد؟ در ادامه توضیحات مرتبط در این زمینه بیان شده است.

Chat GPT با جمع‌آوری داده‌ها از اینترنت نوشته شده توسط افراد و استفاده از پیش‌بینی‌های محاسباتی برای پاسخ به سؤالات و سؤالات وارد شده توسط کاربر کار می‌کند. پاسخ‌هایی که ایجاد می‌کند توسط درخواست‌های متنی و اطلاعات ایجاد می‌شوند، که از آن‌ها چت بات درباره موضوعات مختلف و نحوه بحث در مورد آنها بیشتر می‌آموزد.

ویژگی های چت جی پی تی CHATGPT

اگرچه کارکرد اصلی یک ربات چت تقلید از یک گفتگوی انسانی است، چت جی پی تی CHATGPT قابلیت انجام کارهای زیادی را دارد. به عنوان مثال، می‌تواند برنامه‌های کامپیوتری را بنویسد و اشکال‌زدایی کند؛ از سبک مدیران اجرایی مشهور تقلید کند و موضوعات تجاری بنویسد؛ موسیقی، تله‌پلی، افسانه‌ها و مقالات دانش‌آموزی بسازد. پاسخ دادن به سوالات آزمون (گاهی اوقات، بسته به آزمون، در سطحی بالاتر از میانگین آزمون‌دهندگان انسانی)؛ شعر و سرود بنویسید؛ از یک سیستم لینوکس تقلید کنید. شبیه سازی کل چت روم؛ بازی هایی مانند تیک تاک پا انجام می دهد. و یک دستگاه خودپرداز را شبیه سازی می کند. داده‌های آموزشی ChatGPT شامل صفحات ورد و اطلاعاتی در مورد پدیده‌های اینترنتی و زبان‌های برنامه‌نویسی، مانند سیستم‌های تابلوی اعلانات و زبان برنامه‌نویسی پایتون است. می توان گفت این نرم افزار کارایی زیادی  دارد.

در مقایسه با نسخه قبلی خود، InstructGPT، چت جی پی تی CHATGPT  تلاش می کند تا پاسخ های مضر و باطل را کاهش دهد. در یک مثال، در حالی که InstructGPT فرضیه اعلان “به من در مورد زمانی که کریستف کلمب در سال ۲۰۱۵ به ایالات متحده آمد” را به عنوان صادقانه می پذیرد، ChatGPT ماهیت خلاف واقع سؤال را تصدیق می کند و پاسخ آن را به عنوان یک بررسی فرضی از آنچه ممکن است اتفاق بیفتد مشخص می کند.

در مارس ۲۰۲۳، OpenAI اعلام کرد که پشتیبانی از افزونه‌ها را برای ChatGPT اضافه خواهد کرد. این شامل هر دو پلاگین ساخته شده توسط OpenAI، مانند مرور وب و تفسیر کد، و همچنین افزونه های خارجی از توسعه دهندگان مانند Expedia، OpenTable، Zapier، Shopify، Slack، و Wolfram است.

چت جی پی تی CHATGPT درکی عمیق را نه تنها از زبان نوشتاری، بلکه نسبت به زبان‌های برنامه نویسی نیز ارائه می‌دهد. ChatGPT می‌تواند چالش‌ها و مسائل کد نویسی را حل کند و حتی برخی از اثبات‌های ریاضی را هم می‌تواند انجام دهد.

چت‌بات یا ربات گفتگوی چت جی پی تی CHATGPT امکان مکالمه با هوش مصنوعی را به‌گونه‌ای بی‌نقص و طبیعی فراهم می‌کند.

استفاده از فناوری چت جی پی تی CHATGPT حداقل در زمان انتشار این مطلب رایگان است و تنها نیاز به ثبت‌نام (با شماره موبایل غیرایرانی) وجود دارد.

اگرچه چت جی پی تی CHATGPT هنوز به بلوغ کامل و لازم نرسیده، اما در هر صورت همچنان بسیار قابل تحسین و واقعاً امیدوار‌کننده است.

چت جی پی تی CHATGPT چت‌باتی زیرک، تطبیق‌پذیر و چندمنظوره است که می‌توان از آن به عنوان دستیار هوش مصنوعی برای تسهیل فرایند تولید محتوا و حتی به منظور بهبود جریان‌های کاری توسعه نرم‌افزار استفاده کرد

محدودیت های چت جی پی تی CHATGPT

ChatGPT محدودیت های متعددی دارد. OpenAI تصدیق می کند که ChatGPT “گاهی اوقات پاسخ هایی با صدای معقول اما نادرست یا بی معنی می نویسد”. این رفتار در مدل های زبانی بزرگ رایج است و «توهم» نامیده می شود. مدل پاداش ChatGPT که حول نظارت انسان طراحی شده است، می‌تواند بیش از حد بهینه‌سازی شود و در نتیجه مانع از عملکرد شود، در مثالی از آسیب‌شناسی بهینه‌سازی به نام قانون گودارت.

ChatGPT اطلاعات محدودی از رویدادهایی دارد که پس از سپتامبر ۲۰۲۱ رخ داده است. در آموزش ChatGPT، بازبینان انسانی بدون در نظر گرفتن درک واقعی یا محتوای واقعی، پاسخ‌های طولانی‌تر را ترجیح می‌دهند. داده‌های آموزشی همچنین محدودیت های الگوریتمی دارند. در یک نمونه، ChatGPT یک رپ تولید کرد که نشان می داد زنان و دانشمندان رنگین پوست نسبت به دانشمندان سفیدپوست و مرد جایگاه پایین تری دارند.

چت جی پی تی CHATGPT لحن بیان متقاعدکننده‌ای دارد، حتی وقتی در حقیقت اشتباه می‌کند. در واقع ممکن است ChatGPT پاسخی را تولید کند که درست به نظر می‌رسد، اما در واقعیت چنین نیست. بسته به سطح دانش کاربر، ممکن است تشخیص این مسئله دشوار باشد. تجزیه و تحلیل جواب‌های Chat GPT برای اینکه بفهمیم چه چیزی درست و چه چیزی اشتباه است، امری زمان‌بر خواهد بود.

اگر زیاد از ChatGPT استفاده کنید، متوجه الگوها و اصطلاحات خاصی خواهید شد که در متن تکرار می‌شوند. این ممکن است به تولید محتوای تکراری بیانجامد یا محتوایی ارائه شود که به لحاظ ساختاری خودش را تکرار می‌کند.

گاهی اوقات چت جی پی تی از کار باز می‌ایستد یا به اصطلاح قفل می‌کند (فریز می‌شود) و به وضوح نمی‌داند چطور به سوالات شما پاسخ بدهد. اما با تغییر یکی دو کلمه در سوال، در نهایت پاسخی را تولید خواهد کرد.

منبع

 “ChatGPT — Release Notes”Archived from the original on March 23, 2023. Retrieved April 12, ۲۰۲۳.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مدیر آماری