نرم افزار SMARTPLS 4

نرم افزار SMARTPLS 4

نرم افزار SMARTPLS 4

نرم افزار SMARTPLS 4 نسخه جدید منتشر شده نرم افزار SMARTPLS برای تحلیل معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی است. SmartPLS نقطه عطفی در مدل سازی متغیرهای پنهان است. این روش‌های پیشرفته (مانند PLS-POS، IPMA، روال‌های پیچیده بوت استراپینگ) را با یک رابط کاربری گرافیکی آسان و بصری ترکیب می‌کند.

SmartPLS  در نسخه ۴ جدید و مفید به قابلیت های نرم افزار و البته به توانایی محقق برای درک بهتر مسائل اندازه گیری و الگوهای ساختاری اضافه کرده است.

SmartPLS ، نام نرم افزار مهندسی و تخصصی در زمینه مدل سازی معادلات ساختاری می باشد. با استفاده از این نرم افزار شما قادر خواهید بود تا روش PLS-SEM را تنها در یک دقیقه انجام بدهید.

نرم افزار پیش روی شما از ترکیبی از روش های پیشرفته هنری بهره می برد. همچنین رابط کاربری این نرم افزار وضعیت بسیار مناسبی را دارد. همانطور که گفته شد کار با این نرم افزار با توجه به رابط کاربری آن ساده بوده و شما قادر خواهید بود تا از امکانات گرافیکی این نرم افزار بهره ببرید.

نرم افزار اسمارت پی ال اس نسخه چهار، یک نرم افزار معادلات ساختاری معروف به کمترین مربعات جزئی بوده که برای انجام تحلیل عاملی تاییدی جهت تحلیل آماری فصل چهارم پایان نامه قابل استفاده است. برای دانلود رایگان نرم افزار اسمارت پی ال اس ۴ به سایت آن مراجعه کنید. با کلیک بر روی لینک زیر می توانید نرم افزار SMARTPLS 4 را به صورت رایگان دانلود نمایید.

دانلود رایگان نرم افزار SMARTPLS 4

پس از اینکه نرم افزار مدل سازی معادلات ساختاری Smart PlS 4 را برای اولین بار نصب و اجرا می کنید، کاربران این نرم افزار باید یک پوشه کاری (workplace) فعال برای پروژه های خود، تعریف کنند. در واقع، فعال بودن پوشه کاری (workplace) در اسمارت پی ال اس نسخه ۴، ضروری و لازم بوده و پیش نیاز ترسیم یک مدل تحلیل مسیر(Path Analysis) است. در شکل ۱ نمایی از نرم افزار مشخص شده است

نمایی از smartpls 4
نمایی از smartpls 4

همچنین برای آن دسته از دانش پذیرانی که قصد دارند روی مثال های همراه نرم افزار PLS 4 کار کنند،  گام بعدی، آموزش وارد کردن پروژه های انجام شده در نسخه ۳ به نسخه ۴ است.

ویژگی های نرم افزار SMARTPLS 4

از مدل‌یابی معادلات ساختاری با کمک روش حداقل مربعات جزیی و نرم افزار PLS، جهت آزمون فرضیات و صحّت مدل استفاده میشود. پی‌ال‌اس نگرشی مبتنی بر واریانس است که در مقایسه با تکنیکهای مشابه معادلات ساختاری همچون آموس و لیزرل شروط کمتری دارد.  به طور مثال بر خلاف لیزرل، مدل‌یابی مسیر پی‌ال‌اس برای کاربردهای واقعی مناسب‌تر است، به ویژه هنگامی که مدلها پیچیده‌تر هستند، بهره‌گیری از این نگرش مطلوبتر خواهد بود. مزیت اصلی آن در این است که این نوع مدل‌یابی نسبت به لیزرل به تعداد کمتری از نمونه نیاز دارد. محدودیت حجم نمونه ندارد و نمونه انتخاب شده می تواند برابر یا کمتر از ۳۰ باشد، که در این صورت نتایج نیز معتبر است. همچنین به عنوان متدی قدرتمند مطرح می‌شود، در شرایطی که تعداد نمونه‌ها و آیتم‌های اندازه‌گیری محدود است و توزیع متغیرها میتواند نامعین باشد.

در نرم افزار SMARTPLS 4 نمودارهای شیب ساده اکنون در الگوریتم PLS-SEM سازگار در دسترس هستند.
تحلیل شرایط لازم اکنون با گروه های داده قابل انجام است.
تحلیل رگرسیون اکنون می تواند با گروه های داده انجام شود.
اکنون می توان رگرسیون لجستیک را با گروه های داده انجام داد.
ارتقا به JavaFX 18.0.2.
اعتبارسنجی در نرم افزار SMARTPLS 4 مدل فرآیند. اتصالات از/به متغیرهای مشاهده شونده دیگر ممکن است به صورت دستی کشیده نشوند.
مدیریت داده های باینری بهبود یافته است. داده هایی که به ۰/۱ نرمال نشده اند به طور خودکار به ۰/۱ نگاشت می شوند و جدول نگاشت در گزارش نمایش داده می شود.
برخی از پیوندهای پیمایش در گزارش‌های اکسل وجود نداشتند.
محاسبه صحیح مربع های قطعه R در الگوریتم POS در نرم افزار SMARTPLS 4 انجام می شود.

موارد بهبود یافته SMARTPLS 4

گزینه جدیدی برای نمایش “داده های خام” برای فایل های داده.
گزینه جدیدی برای بازپس گیری مجوز پس از ارتقاء سیستم.
تولید گروه های داده.
مشکلات تولید گروه‌های داده‌ای که به تنظیمات اولویت محلی مربوط می‌شدند.
مشکلات جزئی در وارد کردن فایل ها از SmartPLS 3.

منبع

www.smartpls.com

برای آموزش بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

آموزش نرم افزار smartpls 4

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مدیر آماری