نمونه گیری پانل

نمونه گیری پانل

نمونه گیری پانل

نمونه گیری پانل (Panel sampling)، شامل انتخاب تصادفی گروهی از افراد برای عضویت در یک پانل است که چندین بار در یک دوره زمانی در یک مطالعه شرکت می کند. به عنوان مثال، در یک نظرسنجی طولی، ممکن است همان پانل افراد در طول زمان به طور مکرر بررسی قرار گیرند. بنابراین، هر شرکت کننده در دو یا چند نقطه زمانی مصاحبه می شود. هر دوره از جمع آوری داده ها یک “موج” نامیده می شود. این روش توسط جامعه شناس پل لازارسفلد در سال ۱۹۳۸ به عنوان ابزاری برای مطالعه مبارزات سیاسی ایجاد شد. این روش نمونه گیری طولی امکان تخمین تغییرات در جمعیت را فراهم می کند، به عنوان مثال با توجه به بیماری مزمن تا استرس شغلی تا هزینه های هفتگی غذا.

نمونه‌گیری پانل همچنین می‌تواند برای اطلاع‌رسانی به محققان در مورد تغییرات سلامت درون فرد به دلیل سن یا کمک به توضیح تغییرات در متغیرهای وابسته مستمر مانند تعامل همسر استفاده شود. چندین روش پیشنهادی برای تجزیه و تحلیل داده‌های تابلویی وجود دارد، از جمله MANOVA، منحنی‌های رشد و مدل‌سازی معادلات ساختاری با اثرات تاخیر.نمونه‌گیری پانل شامل استخدام اعضا از یک زمینه وابسته است، جایی که از آنها خواسته می‌شود ثبت‌نام کنند و علاقه خود را برای شرکت در نظرسنجی‌های متعدد در مدت زمان طولانی تایید کنند. نمونه گیری پانل براساس شرایط جامعه امروزی طراحی شده است. سپس از شرکت‌کنندگان پانل از طریق ایمیل دعوت می‌شود تا در آن نظرسنجی‌ها بر اساس ویژگی‌های جمعیت‌شناختی و روان‌شناختی واجد شرایط شرکت کنند.

پیدایش نمونه گیری پانل

جامعه تحقیقاتی پیمایشی بر ماشین های آماری توسعه یافته نزدیک به یک قرن پیش برای تولید استنباط های قابل اندازه گیری تکیه کرده اند، زمانی که فقط نمونه نسبتاً کوچکی از جمعیت هدف را می توان مشاهده کرد. با این حال، این توسعه پیشگامانه تحت مجموعه‌ای از شرایط امکان‌پذیر شد که شامل دسترسی به یک چارچوب نمونه‌برداری کامل است که در آن واحدها می‌توانند با احتمالات شناخته شده و نرخ پاسخ تقریباً کامل انتخاب شوند. مسلماً برآوردن این الزامات برای اکثر نظرسنجی ها بسیار دشوار است.

در حالی که ما از این حقیقت آگاه هستیم که نمایش ارگانیک منحصر به نمونه‌های مبتنی بر احتمال است، واقعیت این است که چنین نمونه‌هایی اغلب مقرون به صرفه و غیرممکن هستند. محققان به جایگزین های عمل گرایانه تری نیاز دارند که بتواند نیازهای تحلیلی آنها را در عصر دیجیتال قرن بیست و یکم برآورده کند. نمونه گیری پانل یکی از راهکارهای موجود است.

بسیاری از برنامه های کاربردی نظرسنجی و تحقیقات بازار به راه حل های آنلاین روی آورده اند و چارچوب های نمونه گیری سنتی را با پانل های آنلاین برای طراحی و مدیریت نظرسنجی جایگزین کرده اند. در حالی که تعداد انگشت شماری از پانل های آنلاین وجود دارند که برای اهداف استخدام بر تکنیک های نمونه گیری شبه احتمال مبتنی بر تکیه می کنند، اکثریت قریب به اتفاق پانل های آنلاین از طریق روش های مختلف رهگیری یا استخدام هدفمند گردآوری می شوند. با این به اصطلاح “پانل های انتخاب کردن”، نمایش نمونه هرگز ارگانیک نیست و در بهترین حالت می توان از طریق تعادل نمونه تقریبی کرد. علاوه بر این، بیشتر پانل‌های انتخابی به طور فزاینده‌ای با پاسخ‌دهندگان متقلب که یا خودکار (ربات‌ها) یا جعل هویت (مزرعه‌های کلیکی) هستند، شکنجه می‌شوند.

اینجاست که گروه سیستم های بازاریابی با استفاده از نمونه گیری پانل به کمک می آید. دهه‌ها تجربه ما در نمونه‌برداری و دسترسی به ده‌ها ارائه‌دهنده پانل به ما اجازه می‌دهد تا نماینده‌ترین نمونه‌هایی را که پانل‌های انتخابی می‌توانند ارائه دهند، ایمن کنیم. پیش پردازش نمونه آخرین چتر خدمات ما برای نظرسنجی های آنلاین است.

کارشناسان تحقیق نظرسنجی توالی کاملی از خدمات را  در نمونه گیری پانل ارائه می‌کنند، از ایمن‌سازی نمونه‌ها از پانل‌های احتمال و غیراحتمال تا ارائه راه‌حل‌های وزن‌دهی و کالیبراسیون که به‌طور منحصربه‌فرد برای نمونه‌هایی با چالش‌های نمایشی توسعه یافته‌اند.

منبع

Pierce M, McManus S, Jessop C. Says who? The significance of sampling in mental health surveys during COVID-19. Lancet Psychiatry. ۲۰۲۰;۷:۵۶۷–۵۶۸

www.ncbi.nlm.nih.gov

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مدیر آماری